Cinquè dia d’ocupació de la Diagonal pels VTC (Vehicles Turisme amb Conductor)

Dimecres passat els taxis abandonaven la Gran Via de Barcelona, que havien ocupat per manifestar la seva protesta contra les condicions en què operen els vehicles amb llicència VTC, acceptant les condicions que els ha proposat el Govern de la Generalitat.

La proposta que el Govern aprovarà el 29 de gener mitjançant un decret llei, consisteix a què els VTC a Catalunya, s’hauran de demanar amb 15 minuts d’antelació i en el cas concret de Barcelona, l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) podrà ampliar aquest temps fins a una hora, no hauran d’estar geolocalitzats i no podran parar a les cantonades.

El conseller Damià Calvet es va reunir amb els representants dels dos sectors, el dels taxistes després de celebrar la seva assemblea, van decidir donar per finalitzada la vaga, en canvi els dels VTC no han acceptat aquestes condicions i tant Uber com Cabify amenacen d’abandonar la capital catalana i per demostrar la seva disconformitat, continuen ocupant dos carrils de la Diagonal, en sentit d’entrada a Barcelona des de Numància fins a Francesc Macià i de sortida des de la mateixa plaça fins a Pius XII.

Diferència entre Taxi i VTC

La primera diferència la trobem en la concessió de la llicència, la dels VTC l’atorga la Comunitat Autònoma, la dels Taxis l’IMET (Institut Metropolità del Taxi) i a moltes ciutats fa més de 20 anys que està bloquejada i l’única possibilitat d’adquirir-la és comprant-la a un altre taxista. També el preu és molt diferent, mentre una de VTC ronda els 5.000 €, encara que actualment s’ha disparat la demanda i s’estan venent per 50.000 o 60.000 €, molts taxistes han arribat a pagar fins a 160.000 € i ara veuen com s’ha devaluat la seva inversió.

La segona diferència i potser la més important, és que els VTC necessiten contractació prèvia, amb un preu establert segons el trajecte i en canvi els taxistes no coneixen el trajecte fins que agafen el client i el preu és el que marca el taxímetre. Preu tancat, contra preu en funció del temps.

Una altra diferència és el tipus de vehicle, si la majoria de taxis són d’una gamma mitjana, els VTC han apostat per una gamma més alta, normalment són negres o de color fosc i en molts casos inclòs amb els vidres de darrere tintats, cosa que els fa més atractius als executius de grans empreses.

Hi ha altres diferències com que els VTC no poden agafar gent pel carrer, no poden parar a les cantonades o llocs reservats als taxis, no poden parar en llocs estratègics com aeroports, estacions de tren i bus si no és per recollir un client que els ha contractat, en definitiva, no poden donar cap servei que no s’hagi contractat prèviament.

A finals de l’any passat hi havia a Catalunya 12.549 llicències de taxi i 2.418 de VTC (5,18 taxi/VTC). A tota Espanya un total de 65.919 llicències de taxi i 12.630 de VTC (5,21 taxi/VTC).

Esperem que el conflicte acabi aviat per bé dels usuaris, el públic en general i sobretot pels professionals dels dos sectors.

Tags: Cabify, taxi, Uber, VTC

Notícies semblants: