Una empresa catalana posa de moda les espardenyes als Estats Units


0
3 shares

Si hi ha un calçat típic del nostre país, un calçat genuïnament català, aquest és l’espardenya, una sabata feta de sola de cànem trenat d’espart o jute, de punta i taló feta de roba i generalment amb dues vetes que es lliguen al turmell.

La primera referència escrita de l’espardenya data de l’any 1322 on descriuen una mena de sabatilles que són com les espardenyes que coneixem avui en dia, sembla que el seu origen el podem trobar en les que portaven els egipcis.

Al llarg de tots aquests segles, l’espardenya ha anat evolucionant fins a arribar als nostres dies. A partir del segle XVII es va convertir en el calçat dels soldats, dels pobres i de les classes populars. No és fins al segle XX quan es comença a veure l’espardenya com alguna cosa més que aquelles sabates que porten els esbarts dansaires els sardanistes o la pubilla i l’hereu. Personatges com Salvador Dalí, Jackie Kenedy les porten i el famós dissenyador francès Yves SanintLaurent les introdueix en el món de la moda.

Ara una start-up barcelonina les ha posat de moda als Estats Units, Viscata és una empresa fundada per un nord-americà establert a Barcelona i un català ara fa 10 anys. Tots dos tenien molt clar que volien exportar als Estats Units una peça de moda identificativa de Catalunya i que millor que la tradicional espardenya catalana.

Viscata sempre ha volgut mostrar els seus orígens en la imatge de la marca, en el logo figuren les quatre barres de la senyera catalana, en els embolcalls el panot de Barcelona i els diferents models d’espardenyes que Viscata comercialitza tenen noms catalans, de localitats empordaneses (Palamós, Escala, Estartit) i cales de l’Empordà (Pedrosa, Aiguafreda, Sa Tuna), ja que el soci català té un fort lligam amb l’Empordà.

Viscata combina la tradició artesanal amb la modernitat que ofereixen les robes de color, un producte d’alta gamma fet a mà en tallers nacionals. Un producte elegant i còmode que pot portar una alta executiva tant per anar a treballar com per una nit d’oci.

 


T'agrada? Compartiex-ho!

0
3 shares

Quina és la teva reacció

M'encanta M'encanta
27
M'encanta
Em diverteix Em diverteix
3
Em diverteix
M'agrada M'agrada
4
M'agrada
m'entristeix m'entristeix
0
m'entristeix
M'interesa M'interesa
2
M'interesa
Em fascina Em fascina
6
Em fascina

2 Comments

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

  1. A veure, entenc que es tracta d’un article pagat, però venent-lo com a notícia independent (això no està bé) i dubto que el moderador publiqui aquest comentari, però:
    No és cert el que diu, primer no diu que la marca és catalana però les espardenyes son de La Rioja. Molt correcte, però si es diuen les coses, sinó és enganyar. Tampoc és cert el titular, el que han fet ha estat pujar al carro de la moda d’espardenyes que ja existia amb noms com Ralph Laurent o Tommy Hilfiger venent espardenyes de fa anys. Està molt bé voler ser notícia, però no cal dir el que no és. L’embolic que es fa l’article entre Cànem, espart i jute, no corregit per ningú, indica el desconeixement de l’ofici. Tampoc va ser Yves Saint Laurent al 1970 qui va introduir les espardenyes al món de la moda, sinó La Manual Alpargatera de Barcelona al 1940. Yves Saint Laurent va donar una gran empenta a la seva popularització internacional, és innegable, però no va ser que va introduir les espardenyes al món de la moda.
    Està molt bé que una marca catalana (o mig catalana) triomfi, però no cal dir ni insinuar el que no és.