La multinacional xinesa Huawei vol fer la competència a Apple obrint a mitjans d’aquest any 2019, una botiga just al costat de la que té Apple al Passeig de Gràcia de Barcelona. La nova botiga de Huawei serà concretament al número 9 de la Plaça Catalunya, entre la multinacional americana i Desigual.
Estarà ubicada en un local de 750 metres quadrats, distribuïts en dues plantes i sota el concepte de botiga “Flagship“, terme importat del vocabulari mariner, flagship vol dir “buque insignia” o nau capitana, la més important de tota la flota.
Les grans marques acostumen a utilitzar aquesta denominació per fer referència a la seva botiga més representativa. Acostumen a ubicar-se en locals grans que els permeti poder oferir tot el catàleg de productes de la marca, sempre se situen als carrers més emblemàtics de la ciutat i en edificis amb una arquitectura significativa.
L’objectiu d’aquestes botigues no és que el client compri, ja que avui en dia hi ha moltes altres opcions per comprar, grans magatzems, a través d’internet, etc., el veritable motiu és que el client compri la imatge de la marca.
Huawei oferirà serveis de formació gratuïta, exposicions, consultes personalitzades, actes amb persones de rellevància en el sector, en definitiva el mateix que fa ara la seva competència del costat.
Fa temps que Huawei l’està trepitjant els peus a Apple i Samsung, els dos líders mundials en venda de telefonia mòbil, potser el fet de la detenció de la directora financera de Huawei, Meng Wanzhou, al Canadà i la petició d’extradició per les autoritats de Washington, han frenat la seva pujada en el rànquing mundial.
La marca líder mundial en vendes l’any 2018 ha sigut Samsung, seguida per Apple, Huawei i Xiaomi.
Al mateix temps també obriran una botiga a la Gran Via de Madrid, que serà la més gran de tota Europa amb 1.100 metres quadrats. Aquesta vegada Madrid ens ha guanyat per 350 metres quadrats.