Ada Colau continua apostant per reduir la circulació de vehicles a la ciutat de Barcelona. Fa tres anys es van iniciar els tràmits administratius per tal de remodelar una de les vies que connecta la part alta de l’eixample amb el port i la Barceloneta, la Via Laietana.
Estava previst que les obres s’iniciessin a finals del 2021 perquè estiguessin enllestides a mitjans del 2023, però s’han endarrerit uns mesos. Ara l’Ajuntament de la ciutat ha anunciat que començaran l’1 de març en una primera fase de 14 mesos que arribarà fins a la plaça d’Antonio Maura. Tenen una inversió prevista de 32,9 milions d’euros, per reurbanitzar el poc més d’un quilòmetre que té el carrer (1.090 m), des de la plaça Urquinaona fins a la plaça d’Antonio López.
Els vehicles particulars tan sols podran circular en sentit mar i a un màxim de 30 km/h, a excepció dels residents que podran utilitzar el carril bus-taxi en sentit muntanya. El transport públic tindrà un carril en cada sentit i al mig hi haurà un carril bici segregat.
Les voreres s’ampliaran dels 2,5 metres actuals fins a 4,05 metres, donant així més protagonisme al vianant, la bicicleta i el transport públic sostenible, reduint la contaminació i els sorolls, que els veïns segur que agrairan.
Amb aquesta remodelació també es crearan nous espais verds al voltant de les places i cruïlles que té la Via, com les places d’Antonio Maura, de l’Àngel i d’Antonio López. Els carrers de Junqueras, Àngel J. Baixeras i el de la Fusteria seran pacificats, donant així prioritat als vianants.
Amb aquesta transformació, el consistori d’Ada Colau vol convertir la Via Laietana en un lloc per passejar, comprar i visitar els emblemàtics barris de la ciutat, com el Gòtic, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera.