El consistori d’Ada Colau continua apostant per reduir el trànsit a la ciutat de Barcelona, potenciant la zona per a vianants, bicicletes i reduint de les places d’aparcament i la circulació de cotxes.
Ara ha estat el carrer Consell de Cent, que des del Carrer Girona fins a Rocafort, on s’ha habilitat un espai per fer esport, caminar o córrer. Dos quilòmetres senyalitzats amb unes línies de color grog.
Amb aquesta remodelació, al carrer Consell de Cent tan sols queda un carril central per la circulació de vehicles amb una via per a bicicletes i patinets a la dreta i el nou carril per vianants a l’esquerra.
Quan anem superant fases del pla de desescalada i la ciutat torni a la normalitat, amb furgonetes descarregant, taxis i la circulació de vehicles, veurem si és factible la convivència entre vianants i cotxes en una de les principals artèries que travessen la ciutat o veurem aquest carril groc ple de furgonetes descarregant i taxis parant?
Consell de Cent, com tots els carrers de l’Eixample barceloní, ja té unes voreres prou amples per la circulació dels vianants, amb el carril bicicleta i ara aquest nou carril groc, ens preguntem qui passejarà per la vorera, on aparcaran els residents?
L’altre problema és on aparcaran les motos, que segons veieu a la fotografia, actualment ho fan damunt la vorera, però que a partir que Barcelona entri a la fase 1 el consistori ja ha anunciat que es començaran a multar.
🚶🏽 Quins carrers s'amplien per als vianants?
✅S'han pacificat trams de carrer als c. Consell de Cent, Girona i Rocafort
✅S'han reservat trams dels laterals de Gran Via i Diagonal
✅S'han ampliat les voreres a la via Laietana
✅S'alliberen els aparcaments de motos a les voreres pic.twitter.com/li2mlqEcIj— Barcelona (@barcelona_cat) May 15, 2020