Us sembla bé que els restaurants cobrin per reservar si no ens presentem o anul·lem?

La pràctica de cobrar per fer una reserva en un restaurant si finalment no ens presentem o no l’anul·lem la reserva amb unes hores d’antelació, cada dia s’està estenent més en el gremi de l’hostaleria, que amb la pandèmia han patit una crisi molt important. Molts d’ells han vist una solució a aquest problema anomenat ‘no show’ (terme utilitzat per definir la no presentació d’un client a un servei prèviament contractat).

Aquesta pràctica ja fa temps que existeix i al nostre país va ser a la Vall d’Aran on es va anar agafant com un costum. Els hostalers de les zones properes a les pistes d’esquí de Baqueira Beret estaven farts que la gent fes la reserva i al final es quedaven amb les taules parades i buides. Quan van començar a investigar el fet, van descobrir que molts clients reservaven en diferents restaurants amb el mateix nom, per al final decidir-se per un i deixar penjats als altres, sense avisar per anul·lar la reserva. Actualment el 90% dels restaurants de la zona cobren per reservar.

Els hostalers no volen guanyar diners amb aquesta mesura, ja que l’import de la reserva serà deduït del compte final de l’àpat i si la cancel·lem ens retornaran l’import avançat. El que volen és tenir una garantia que no es quedaran amb la taula buida esperant uns clients que no apareixeran.

Alguns restaurants han començat a demanar una targeta de crèdit per cobrar 10 o 20 € per comensal si no s’acudeix o s’anul·la la reserva, només ens cobraran en aquest cas. Altres demanen una quantitat a compte que serà deduïda del compte final.

Fa dos dies el programa Planta Baixa de TV3 va tractar el tema i van parlar amb alguns restauradors. Entre ells Santi Colomines, gerent del restaurant Toc al Mar de Begur, que afirmava que abans d’aplicar aquest sistema li fallaven fins a 80 persones per torn, aquest estiu ha facturat 30.000 euros més amb relació a l’any passat.

Altres zones han elaborat una llista negra de clients a la que tenen accés els hostalers en la que poden esbrinar si un mateix client ha reservat en diferents llocs, o bé algun client que té com a pràctica habitual reservar i no presentar-se. En aquest cas no els confirmen la reserva.

Tags: Reserva, Restaurants

Notícies semblants: