Carrefour aposta per l’economia circular i posa a la venda roba de segona mà.

Un dels córners de venda de roba de segona mà – Foto: Carrefour.es

Des de l’estiu passat la multinacional francesa de distribució Carrefour ven roba de segona mà en dos córners de Barcelona i Madrid, apostant així clarament per l’economia circular donant una segona vida al tèxtil. De moment ja ha comercialitzat més de 4.000 peces de roba tant de dona, home o infants.

La venda és gestionada per Carrefour en col·laboració amb l’empresa especialitzada en peces de segona mà, Patapam. Abans de posar-les a la venda totes les peces són revisades per assegurar que compleixen amb tots els requisits d’higiene i seguretat.

Amb aquesta iniciativa Carrefour pretén fomentar el consum responsable del tèxtil i sensibilitzar a la ciutadania de la importància que té l’aprofitament de la roba per reduir la petjada mediambiental que deixa la indústria de la moda. Per això el 2019 el grup Carrefour i altres empreses van signar ‘The Fashion Pact‘ (El Pacte de la Moda) per frenar l’impacte que té la fabricació de roba en el medi ambient.

Carrefour aposta per una moda responsable i sostenible, per això l’any passat va presentar la seva línia d’actuació per la seva marca TEX, assegurant que l’any 2030 totes les matèries primeres emprades en la fabricació dels seus productes seran sostenibles i traçables, en el 2025 almenys el 50% de les peces de roba TEX de cotó seran BIO i l’any 2023 totes les peces fabricades per la seva marca garantiran el benestar animal.

En altres seccions de l’empresa també treballen per ser més respectuosos amb el medi ambient, reduint l’ús del plàstic i etiquetes en els embalatges o fabricant els penja-robes amb material reciclat.

Tags: Carrefour

Notícies semblants: