Bonpreu ofereix la targeta de client en braille i acompanyament perquè les persones invidents puguin anar a comprar soles.


El passat mes de març, la cadena de supermercats Bonpreu va començar a distribuir les primeres targetes en sistema braille per tal que les persones invidents o amb discapacitat visual tinguessin les mateixes oportunitats que la resta dels seus clients. A Catalunya, l’ONCE té gairebé 11.000 persones afiliades que a partir d’ara podran demanar la targeta de client a Bonpreu adaptada a les seves necessitats.

Bonpreu sempre s’ha caracteritzat pel seu vessant solidari com ser una de les empreses pioneres en implementar el sistema d’arrodoniment de la compra, per destinar els donatius dels seus clients a una bona causa. Ara amb aquesta iniciativa volen facilitar a les persones invidents el que puguin fer la compra sense necessitat d’anar acompanyats per un familiar o persona cuidadora.

Per això han fet un pas endavant, segons publica El Món, a més de la targeta en sistema Braille, també ofereixen la possibilitat que una persona de l’establiment els acompanyi durant el procés de compra. Fer la compra quotidiana d’alimentació i productes d’higiene es fa complicat per les persones amb dificultats de visió, sempre han d’anar acompanyades per tal de poder triar els productes.

A partir d’ara quan entrin a un establiment de Bonpreu podran sol·licitar el servei de compra assistida que consisteix en el fet que un treballador del supermercat l’acompanyarà des de l’entrada fins a la caixa, tan sols li hauran d’indicar quins productes volen comprar.

Tant l’ONCE com l’Associació Catalana per la Integració de les Persones Cegues han celebrat la notícia, qualificant-la com un pas endavant per la millora de l’accessibilitat d’aquestes persones. Joan Heras president d’ACIC ha volgut donar les gràcies a Bonpreu remarcant que hi ha supermercats que precisament fan tot el contrari, prohibeixen als seus empleats que acompanyin a les persones invidents, qualificant-los de poc sensibles i que només busquen l’interès econòmic.

Heras també vol reivindicar l’etiquetatge en braille dels productes, en especial els que poden representar un perill per a la persona que els manipula, com el lleixiu i altres productes tòxics, però tampoc estaria malament que ho fessin en totes les etiquetes, per facilitar l’autonomia de les persones invidents.