Els Mossos investiguen perquè ahir el ministeri no va activar l’alerta per boira a l’AP2


Ahir al matí us informàvem d’un greu accident a l’AP2 a Castelldans que fins ara s’ha cobrat la vida de tres persones, entre ells una menor. Ara els Mossos d’Esquadra i el Servei Català de Trànsit han obert una investigació per esbrinar per què el Ministeri de Transports no va activar el protocol antiboira previst en els casos d’intensa boira com la que va haver-hi la matinada del divendres i que molt probablement va ser la causa de tres sinistres múltiples al mateix tram de l’AP2.

Divendres a la matinada a l’hora que es van produir els accidents hi havia una visibilitat d’entre 150 i 75 metres pel que s’haurien d’haver activat les tres primeres fases del protocol, que s’apliquen quan la visibilitat és inferior a 300 metres. Fins a l’alliberació dels peatges de les autopistes catalanes l’activació del protocol depenia d’Abertis, però des de l’1 de desembre passat aquesta competència és responsabilitat del Ministeri de Transports, que ahir no el va activar.

Ramon Lamiel, director del Servei Català de Trànsit, ha dit a TV3: “Aquests tres nivells d’alerta haurien estat molt útils”. I potser hagueren evitat els greus accidents.

Segons la Direcció General de Carreteres depenent del govern central, els tres accidents d’ahir van ser per una “situació molt especial en la qual ha baixat puntualment la visibilitat a menys d’11 metres”.

Recordem que en un dels tres accidents van morir una parella de 37 i 38 anys veïns de Barcelona i la seva filla. L’altre fill del matrimoni va ser ingressat a l’Arnau de Vilanova de Lleida en estat crític. Tots quatre viatjaven en una furgoneta des de Barcelona en sentit Saragossa i a quarts de cinc de la matinada en el km. 156 de l’AP2 van xocar contra un camió.

Al mateix moment es van produir dos accidents més, en aquest cas en sentit Barcelona. En total es van veure implicats una vintena de vehicles, amb el tràgic resultat de tres morts i una desena de ferits de diversa consideració.