
‘Alcarràs’ de la directora catalana, Carla Simón va rebre ahir a la nit el primer Os d’Or al Festival de Berlín, la Berlinale, el premi més important de la nit en un dels festivals de cinema més prestigiosos del món. El cinema català triomfa amb aquesta pel·lícula dirigida i produïda a Catalunya.
“No m’ho puc creure”, van ser les seves primeres paraules quan va pujar a recollir el premi, per després dedicar-lo als pagesos que cultiven les terres, que són els protagonistes del film, una família immersa en la feina de la recollida del préssec en Alcarràs i comarca.
El Casal Cultural d’Alcarràs on es van reunir un centenar de persones per seguir en directe la gala, va esclatar de joia quan van sentir el nom del seu poble en l’escenari de Berlín.
#Alcarràs gana el Oso de oro a mejor película. Así lo han vivido los actores y las actrices. @rtvenoticias pic.twitter.com/XoVeAfw5PK
— Núria Roca (@Nuriarocaf) February 16, 2022
Una pel·lícula autobiogràfica de la Carla Simón va ser l’escollida per representar Espanya als Oscar l’any 2017. El primer llargmetratge de la Carla, ‘Estiu 1993’, rodada en català. En ella es narra la història de la directora de cinema catalana, nascuda a Barcelona i que amb tan sols sis anys va perdre als seus pares víctimes de la sida en aquells primers anys de l’aparició del VIH, quan encara no s’administraven els retrovirals que avui en dia salven les vides d’aquests malalts.
La Carla es va veure oblidada a marxar de Barcelona per anar a viure amb els seus tiets a Les Planes d’Hostoles a la Garrotxa. Anys més tard va tornar a la seva ciutat natal per graduar-se en Comunicació Audiovisual per l’Autònoma de Barcelona.
QUÉ MOMENTO 💥 Así anunciaba M. Night Shyamalan que Carla Simón se alzaba con el Oso de Oro a la Mejor Película en el Festival de Berlín por ‘Alcarràs’ 🙌 La catalana hace historia al ser la primera directora española en conseguir este reconocimiento en la @berlinale pic.twitter.com/Y1VGMuqWZk
— Fotogramas – Cine (@fotogramas_es) February 16, 2022
En trance absoluto ¡Carla Simón y #Alcarràs Oso de Oro de Berlín #berlinale2022 Qué día, qué mejor, qué arte. Felicidades @maria_zeta_ y todo el equipo ⭐️ pic.twitter.com/gUGuf06thG
— Lucía Tello Díaz (@LUCIATELLODIAZ) February 16, 2022
Veiem el tràiler d’Alcarràs