ACTUALITAT

Voleu saber quin és el supermercat que més ha apujat els preus en aquesta crisi?

A causa de l’augment del preu del gas i la llum afegit a la guerra de Rússia contra Ucraïna, tots els productes han vist elevats els seus preus. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha fet un estudi per saber quins són els supermercats que més han apujat els preus dels seus productes.

En aquests darrers tres mesos els productes alimentaris, d’higiene personal i neteja s’han encarit considerablement, en general al voltant d’un 9%, amb excepcions com l’oli de gira-sol que ja s’està apropant al preu de l’oli d’oliva o la farina. Hi ha algunes marques que per camuflar la pujada dels preus recorren a la ‘reduflació que consisteix a mantenir el preu o apujar menys que altres marques a canvi de reduir la quantitat del producte. Per això és important que a més de fixar-nos en el preu comprovem el pes o les unitats del producte.

L’OCU ha fet un estudi durant aquests darrers mesos comparant el preu de 156 productes de marca, de marca blanca i de productes frescos dels següents supermercats: Alcampo, Caprabo, Carrefour, Condis, Dia, El Corte Inglés, Eroski, Hipercor i Mercadona de 10 ciutats diferents de l’Estat.

El resultat ha estat que el supermercat que més ha apujat els preus és Mercadona amb quasi un 12%, seguit d’Eroski i Alcampo que sobrepassen el 10%.

🛒 12,0% – Mercadona
🛒 10,6% – Eroski
🛒 10,5% – Alcampo
🛒 10,0% – El Corte Inglès
🛒  9,9% – Hipercor
🛒  9,8% – Carrefour
🛒  8,9% – Caprabo
🛒  8,5% – Dia

En l’estudi també queda reflectit l’increment de preus en el període d’un any. Des del març del 2021 fins al març del 2022 l’establiment que més han encarit els preus ha estat Carrefour amb un 12,1%, seguit de Mercadona amb un 11,4%.

Segons l’OCU el motiu de l’escalada de preus ha estat pel preu de l’energia, l’encariment de les matèries primeres, l’augment dels costos i la guerra d’Ucraïna.

Tags: ,

Notícies semblants: