Una cervesa catalana la més valuosa d’Espanya i entre les 50 primeres del món


Com cada any Brand Finance, la consultoria internacional líder en valoració i estratègia de marques, elabora un informe per saber quines són les marques de cerveses més valuoses del món. En l’informe d’enguany ‘Beers 50 2022′, trobem a Estrella Damm entre les 50 primeres.

La marca catalana nascuda a Barcelona l’any 1876 de la mà de dos alsacians que fugien de la guerra, ocupa la trentena posició. Malgrat que ha baixat sis posicions amb relació a l’any passat i cau un 11% en valor de marca, continua sent la més valuosa entre les espanyoles.

Les altres dues cerveses espanyoles que figuren en aquest rànquing ‘Beers 50 2022′, són Mahou que puja una posició en respecte al 2021 i ocupa el 32è lloc, caient un 2% en valor de marca. Després trobem a Cruzcampo en la 50a posició i és l’única de les tres espanyoles que creix en valor de marca, un 3% més que l’any passat. En canvi, San Miguel ha sortit del rànquing.

En primera posició per quart any consecutiu trobem la marca mexicana Coronita augmentant un 22% el seu valor de marca. Malgrat que la pandèmia va provocar el tancament del sector de l’hostaleria i les dificultats que ha tingut la cadena de subministrament, continua sent la més valuosa del món.

Les 10 marques de cervesa més valuoses del món segons ‘Beers 50 2022′.

Foto: Brand Finance

Us deixem amb l’anunci d’Estrella Damm d’aquest estiu amb la cançó “Aquí, ahora y así” de Rigoberta Bandini i interpretada per Santi Balmes i Renaldo & Clara.