La cadena de supermercats alemanya Lidl aposta pels productes catalans


La cadena de supermercats alemanya Lidl ha augmentat la compra de productes catalans, en els darrers tres anys han adquirit productes de la nostra terra per valor d’uns 2.000 milions d’euros. En un comunicat emès per l’empresa afirmen que darrerament han incrementat en un 15% els proveïdors locals amb qui col·labora, tenint ja un total de més de 170 punts d’adquisició de productes de proximitat.

Això s’ha vist reflectit en un augment del 40% en el nombre de referències que la cadena compra a proveïdors catalans, arribant ja a 1800, que comercialitza tant als 120 punts de venda que té al nostre territori com en els que té a l’estranger. Durant l’any passat dels quasi 700 milions d’euros que van comprar a proveïdors catalans, el 30% el van destinar a exportació per proveir les 12.000 botigues que tenen en una trentena de països.

Amb el lema “és d’aquí, és bo”, venen fruites i verdures, carns i embotits, làctics, vins i olis de les diferents denominacions d’origen català. Per exemple les peres de Lleida, les pomes de Girona, la vedella dels Pirineus o el tottó d’Agramunt, entre altres. L’any passat en plena crisi lletera dels ramaders catalans, van arribar a un acord amb la cooperativa lletera catalana Campllong, per distribuir la seva llet, una llet de km 0 que garanteix un preu just pel ramader. Lidl aposta per treballar amb els proveïdors catalans, contribuint així a la sostenibilitat del sector agroalimentari de Catalunya.

La cadena alemanya de supermercats pertanyent al Grup Schwarz l’any 1930 va aterrar al mercat espanyol l’any 1994, obrint la seva primera botiga a Lleida. Des de llavors no ha parat de créixer. Actualment, dona feina a un total de 23.000 persones, directe o indirectament i aporta més de 1.000 milions d’euros al PIB de Catalunya.