Els trams de l’AP-7 on s’estudia baixar el límit de velocitat fins als 100 km/h.


A principis de juny es va anunciar que el Servei Català de Trànsit estava estudiant la possibilitat de reduir la velocitat màxima a la qual es podria circular per l’AP-7 a 110 km/h, cosa que va desestimar la DGT. Ara Trànsit demanarà al Ministeri de Transport que redueixi el límit de velocitat a 100 km/h en 10 trams de la citada AP-7, per tal d’evitar accidents.

Amb la desaparició dels peatges, la circulació per aquesta via s’ha vist augmentada considerablement, sobretot de camions, ja que és la via de sortida cap a Europa de les mercaderies procedents del sud de la península. Amb l’augment de vehicles s’estan produint més accidents, el 20% dels 103 morts que hi ha hagut aquest any a tot el país s’han produït a l’AP-7.

 

Els trams en què es demana la reducció a 1000 km/h.

1. Medinyà-Sarrià de Ter: Entre els km 52 i 57
2. Salt-Fornells de la Selva: Entre els km 63 i 67
3. Hostalric-la Batllòria: Entre els km 99 i 103
4. Mollet-Sant Cugat: Entre els km 142 i 156
5. Sant Cugat-Martorell: Entre els km 159 i 169
6. Castellví de la Marca-Banyeres del Penedès: Entre els km 204 i 208
7. Roda de Berà-la Pobla de Montornès: Entre els km 223 i 228
8. La Mora (Altafulla)-Constantí: Entre els km 238 i 247
9. Calafat-l’Ametlla de Mar: Entre els km 288 i 299
10. L’Ampolla-Camarles: Entre els km 308 i 313.

Un total de 70 quilòmetres es veurien afectats per aquesta reducció del límit de velocitat, si el Ministeri de Transports accepta la petició del Servei Català de Trànsit.

Notícies relacionades: (07/06/2022)

Trànsit vol reduir la velocitat màxima de l’AP7 a 110 km/h per reduir accidents