Projecte per a viatjar entre Barcelona i Madrid en mitja hora o Barcelona Sevilla en 50 minuts.

Foto: Wikipedia

Ara que es compleixen quinze anys del primer viatge que va efectuar l’AVE entre Barcelona i Madrid, s’està desenvolupant una nova idea per a viatjar que permetria anar des de la Ciutat Comtal fins a la capital d’Espanya en mitja hora o de Barcelona a Sevilla en tan sols 50 minuts, es tracta de l’Hyperloop.

Hyperloop és un mitjà de transport tant de mercaderies com de passatgers ideat per Tesla i SpaceX. Els trens de l’Hyperloop viatgen dins d’uns tubs segellats de baixa resistència a l’aire, utilitzant la tecnologia de levitació magnètica. Això permet eliminar la resistència a l’aire o a la fricció cosa que permet viatjar a velocitats molt més altes que el transport tradicional com el tren o l’avió.

A partir de la idea inicial d’Elon Musk es van desenvolupar diferents projectes a diverses parts del món, molts d’ells van quedar abandonats a causa de la pandèmia, altres s’han reactivat. A la Xina continuen fent els primers testos de viabilitat amb l’objectiu de veure si és factible viatjar a més de 1.000 km/hora.

Amb aquest sistema de transport, tindríem un estalvi de temps molt significatiu, ja que la velocitat mínima a la qual podria viatjar és de 1.000 km/h, per això la distància mínima a recórrer seria de 600 km, per tant, no seria viable per les línies de proximitat ni de curta distància. En utilitzar energia elèctrica, reduiríem les emissions contaminants que produeixen altres mitjans de transports com els vehicles, en especial els camions i els avions.

Actualment, diverses empreses estan treballant en aquest projecte amb l’objectiu que pugui arribar a fer-se realitat l’any 2030, coincidint amb l’Agenda 2030 per un Desenvolupament més Sostenible. Una de les empreses que estan treballant és Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT). En una entrevista concedida pel seu CEO al programa La Ventana de la Cadena Ser, dirigit per Carles Francino, Andrés de León va explicar que les càpsules tindrien una capacitat d’entre 28 a 58 passatgers i que en l’actualitat hi ha un projecte en desenvolupament a Itàlia per a construir els primers 10 km de tub entre Venècia i Pàdua. També va apuntar que el preu del bitllet entre Barcelona i Madrid podria estar al voltant del 75% del que costa un bitllet d’avió. En el Mobile World Congress que se celebra aquesta setmana que ve a Barcelona, s’esposarà una càpsula de l’Hiperloop TT de 32 m².

Potser sí que seria una solució viable per a lluitar contra el canvi climàtic i l’escalfament del planeta. Malgrat que els informes que hem pogut llegir sempre apunten al baix impacte ambiental que tindria l’Hyperloop, només pensar en la quantitat de tubs que podrien envair el nostre paisatge, ens fa esgarrifar.

Veiem com funciona l’Hyperloop 👇

Tags: Hyperloop, Viatges

Notícies semblants: