🚨 Un greu accident d’autocar a la Rambla Ferran de Lleida deixa una trentena de ferits
El vehicle, que feia el trajecte entre la Granja d’Escarp i la capital, ha perdut el control i s’ha encastat contra la façana d’un edifici, atropellant diverses persones.
Un greu accident de trànsit ha commocionat el centre de Lleida a primera hora d’aquest dimecres, 1 de juliol de 2026. Pels volts de les 7:16 hores, els serveis d’emergències han rebut l’avís que un autocar de línia amb passatgers s’havia encastat directament contra la façana de l’edifici número 11 de la Rambla Ferran.
Segons les primeres informacions confirmades per Protecció Civil i els Bombers de la Generalitat, el balanç provisional és d’una trentena de ferits de diversa consideració, entre els quals hi ha quatre persones en estat molt greu que ja han estat evacuades d’urgència.
⚠️ Pànic al centre de la ciutat
Per causes que la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra encara estan investigant, l’autocar de passatgers —que cobria la línia regular des de la Granja d’Escarp cap a Lleida— ha perdut completament el control abans d’arribar a l’estació de trens. En la seva trajectòria, el vehicle s’ha endut una parada de bus, ha atropellat diversos vianants que es trobaven a la vorera i finalment ha col·lidit de forma violenta contra el cobejat edifici institucional.
A causa del fort impacte, el vehicle ha començat a perdre combustible, fet que ha obligat a activar immediatament el pla d’emergències PROCICAT.
🚑 Desplegament massiu d’emergències
El lloc dels fets s’ha convertit ràpidament en un escenari d’alta tensió. S’hi han desplaçat:
- 11 dotacions dels Bombers de la Generalitat, que han assegurat la zona i han confirmat que a hores d’ara no hi ha cap persona atrapada a l’interior de la carrosseria de l’autocar.
- Un ampli desplegament d’ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), que ha instal·lat una àrea de triatge per atendre els ferits lleus i menys greus in situ.
Davant la magnitud del xoc, fonts oficials informen que un nombre indeterminat de passatgers i testimonis amb ferides lleus han estat traslladats o s’han desplaçat de forma particular a centres mèdics de la ciutat abans de l’arribada completa dels cossos policials.
🛑 Restriccions de trànsit
La Rambla Ferran es troba completament tallada a la circulació en sentit cap a l’estació de trens per facilitar les tasques d’assistència i la posterior retirada del vehicle sinistrat. La policia local està desviant el trànsit pels carrers adjacents, causant importants retencions en plena hora punta d’entrada a la capital del Segrià.
Es preveu que a mig matí les autoritats —inclosa la delegada del Govern a Lleida i els comandaments dels Bombers i el SEM— ofereixin una roda de premsa per actualitzar l’estat dels ferits i concretar les hipòtesis de les causes del sinistre.
Una quinzena de ferits en un greu accident amb un autocar implicat a la rambla Ferran de Lleida https://t.co/B6XPGw11Nt
— 25D22 (@25D22) July 1, 2026
Colisió important auto d’un autocar de passatgers a la Rambla Ferran de Lleida pic.twitter.com/e7SwqrQvbO
— 25D22 (@25D22) July 1, 2026








