💔 45 Anys sense John Lennon, 🕊️ la veu que va demanar-nos “Imaginar la Pau”

🕊️ John Lennon: La Balada Tràgica del Poeta de la Pau

El 8 de desembre de 1980, el món sencer es va aturar. John Lennon, el músic, poeta, activista i un dels fundadors dels Beatles, va ser assassinat a trets a les portes de la seva residència a Nova York. Amb només 40 anys, la seva mort violenta va posar fi no només a una carrera musical extraordinària sinó també a la veu més influent del pacifisme i la contracultura de la seva generació.

🌃 Crònica d’una Nit Fatídica

La tragèdia es va desencadenar al vespre a l’Edifici Dakota de Manhattan, el majestuós bloc d’apartaments on Lennon vivia amb la seva dona, Yoko Ono, i el seu fill Sean.

  • L’Últim Autògraf: Hores abans de morir, Lennon i Ono sortien de casa per dirigir-se a l’estudi de gravació Record Plant. A la porta, un home, Mark David Chapman, esperava. Chapman, que ja havia estat a la porta aquell dia, va demanar un autògraf a Lennon sobre la portada del seu darrer àlbum, Double Fantasy. Una fotografia icònica documenta aquest darrer i cordial encontre.

  • L’Assassinat: Al voltant de les 22:50 h, Lennon i Ono tornaven al Dakota. Mentre Lennon s’acostava a l’entrada, Chapman, que encara era allà, va disparar cinc trets per l’esquena.

  • La Mort: John Lennon va ser traslladat d’urgència al Roosevelt Hospital, però va ser declarat mort a les 23:07 h a causa de l’hemorràgia massiva.

❓ El Motiu: Fama i Falsedat

L’assassí, Mark David Chapman, era un fan obsessiu i desequilibrat que va romandre al lloc del crim llegint El guardià entre el sègol (The Catcher in the Rye) fins a ser detingut.

  • Chapman va declarar que el motiu del crim era la fama i el seu odi cap a allò que ell percebia com la hipocresia de Lennon, qui predicava la pau i la pobresa (“Imagine”) mentre vivia en una gran riquesa. Chapman el considerava un “farsant”.

  • La seva acció va ser un intent desesperat i violent de guanyar atenció i “castigar” Lennon per haver-se apartat dels seus ideals segons la seva pròpia percepció pertorbada.

🎶 El LLegat Immaterial

La seva mort va generar una onada de dol mundial sense precedents. Milers de persones es van congregar al Central Park de Nova York, just davant del Dakota, on avui es troba el Strawberry Fields Memorial.

Lennon va deixar un llegat immens:

  • Pau i Activisme: Cançons com Give Peace a Chance i Imagine es van consolidar com a himnes universals a favor de la pau i la unitat.

  • Innovació Musical: La seva exploració musical, tant amb els Beatles com en solitari, va inspirar generacions de músics a trencar barreres sonores.

  • La VEU: La seva figura es va convertir en el símbol d’una generació que buscava canviar el món a través de l’art i la consciència social.

Amb la seva mort, la llegenda de Lennon va quedar per sempre encapsulada en la seva joventut, convertint-se en una icona immortal de l’esperança trencada.

📃​ LLETRA DE LA VERSIÓ CATALANA D’IMAGINE DE JOHN LENNON

Proveu d’imaginar-vos
que no existeix el cel,
que no hi ha infern a sota,
que a sobre sols hi ha blau.
Imagineu la terra
sols vivint l’instant…

Doncs ara imagineu-vos
que no hi ha cap estat
pel qual morir o matar-se,
ni déus que cridin sang.
Imagineu la terra
tota sempre en pau…

Podeu dir que somio,
però sé que no estic sol.
Veniu doncs amb nosaltres
i serà com un sol món.

Imagineu encara
que no hi ha possessions,
ni més fam ni cobdícia,
que som germans i prou.
Imagineu la terra
tota de tothom.

Podeu dir que somio,
però sé que no estic sol.
Veniu doncs amb nosaltres
i viurem com un sol món.

​🎧​ Escoltem la versió catalana d’Imagine ​👇​

📃​ LLETRA D’IMAGINE EN ANGLÈS – JOHN LENNON

Imagine there’s no heaven
It’s easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today

Imagine there’s no countries
It isn’t hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope some day you’ll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will live as one

​🎧​ Escoltem la versió original d’Imagine ​👇​

Tags: John Lennon

Notícies semblants: