El govern central preveu establir peatges per circular per totes les autopistes, autovies i a la llarga carreteres convencionals.

El passat dimecres, el govern espanyol va enviar a Brussel·les el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, condició indispensable per rebre els ajuts de la Unió Europea, en ell es preveu modificar la llei de mobilitat i finançament del transport per tal d’incorporar, a partir de l’any 2024, el pagament d’un peatge en totes les autovies i autopistes del país.

La nova Llei de Mobilitat i Finançament del Transport es basaria en la premissa de “qui contamina paga” i per tant s’establiria un peatge per l’ús de totes les autovies i autopistes de l’Estat. Aquesta mesura es prendria per tal de poder costejar el manteniment de tota la xarxa de carreteres de l’Estat, que consta de quasi 25.000 km i que no poden mantenir-se via pressupostària.

Aquest nou sistema de finançament de la xarxa viaria, s’establiria d’aquí a tres anys, període necessari per poder establir les estructures per implementar el sistema i no es descarta que a la llarga s’ampliï a totes les carreteres, tant nacionals com secundàries.

Pel que fa al preu es preveu que estigui entre els quatre i vint cèntims per quilòmetre en funció del vehicle i també es preveuen establir descomptes o bonificacions per determinats col·lectius com els transportistes o per la freqüència d’ús. En el cas que es paguessin 4 cèntims per km, anar de Barcelona a Girona ens costaria 4,16 € i anar de Barcelona a Puigcerdà pel Túnel del Cadí serien 18,24 € (6,24 € + 12 € del túnel).

Recordem que el pròxim 31 d’agost desapareix el peatge de l’AP7 entre Tarragona i la Jonquera i el govern espanyol haurà de compensar a Abertis, que tants milions ha guanyat al llarg dels anys que ha tingut la concessió, amb uns 1.300 milions d’euros.

Tags: ,

Notícies semblants:

Últimes Notícies