🥦 Uns joves emprenedors catalans rescaten la fruita i verdura imperfecta per lluitar contra el malbaratament alimentari.

Foto: Talkual

Talkual és una empresa amb seu a Bellpuig (Lleida) impulsada per dos joves catalans, Marc Ibós Balcells i Oriol Aldomà Pubill, per acabar amb el malbaratament alimentari. Talkual va néixer l’any 2019 com a continuació d’un projecte anterior ‘Imperfectus’ per aprofitar la fruita i verdura imperfecta, aquella que per les seves característiques les botigues i grans superfícies rebutgen i fins ara acabaven per fer melmelades i cremes o directament a la brossa.

És fruita i verdura que per la vista potser nosaltres tampoc la compraríem en una botiga, però que és tan bona com aquelles que semblen tretes d’un quadre de natura morta per tan perfectes que són. Aquests productes que són rebutjats pels comerciants també poden tenir sortida a un preu més econòmic i Talkual ens la porta directament de l’agricultor a casa nostra.

Amb aquesta iniciativa els dos joves emprenedors han aconseguit reduir el malbaratament alimentari, proporcionar un estalvi als seus clients, pagar un preu just a l’agricultor que no haurà de llençar aquests productes i reduir el consum de plàstics, ja que tot el que ens envien a casa se serveix en capses de cartó biodegradables.

A més els productes que no es poden vendre són donats a entitats socials com el Banc d’Aliments o a la Creu Roja. I els que realment no són aptes pel consum humà s’entreguen a la Reserva Wild Forest, un centre de rescat per animals salvatges ubicat en el Parc Natural de Montserrat pel consum animal.

Com publica Talkual a la seva web:

“Gairebé la meitat del que creix mai s’arriba a menjar. Gran part d’aquesta problemàtica és deguda a l’incompliment dels estàndards de bellesa actuals, ja que estem en una societat on tendim a malmetre aquelles fruites i verdures que són massa petites, grans, amb rascades, amb formes estranyes… productes deliciosos però imperfectes.”

Ells han volgut posar fi a aquesta situació, servint producte de temporada i de proximitat, una forma de contribuir a la sostenibilitat del planeta.

En aquests dos anys de vida de Talkual, ja tenen més de 1.000 clients que compren regularment els seus productes. Si voleu ser un d’aquests clients i comprar una caixa de fruita i verdura ‘Talkual surt del camp’ entreu a Talkual, fruita i verdura amb personalitat i demaneu-la.

Tags: Fruita i verdura

Notícies semblants: