Com haurem de demanar cita al CAP a partir d’ara?

El Departament de Salut ha canviat el sistema per demanar cita per a consultes no urgents als Centres d’Atenció Primària (CAP), a partir d’ara tant si ho fem presencialment, telefònicament o per internet haurem d’especificar quin tipus de consulta necessitem, com atenció per una malaltia, vacunació, tramitar una baixa o una alta, renovar el pla de medicació o tràmits administratius, entre molts altres.

Per accedir a través d’internet ho haurem de fer a La Meva Salut amb el codi CIP de la targeta sanitària. Amb aquesta iniciativa, el Departament de Salut pretén obtenir una assistència sanitària més eficaç, reduint els temps d’espera i la burocràcia. D’aquesta manera els professionals sanitaris tindran més temps disponible per a l’atenció mèdica.

Hi ha moltes gestions que no necessiten l’atenció presencial, com per exemple renovar el pla de medicació, tramitar les baixes i altes laborals, canviar de metge o saber els resultats d’unes anàlisis si no hi ha cap anomalia, amb una trucada del professional sanitari tindrem prou. Fins ara totes aquestes gestions s’havien de fer presencialment i en moltes ocasions els CAP es veien saturats.

Es podrà demanar cita pels professionals que tinguem assignats de medicina de família, pediatria, infermeria i especialistes com odontologia, salut sexual i reproductiva o treball social, així com amb l’administratiu que a partir d’ara tindrem assignat per altres gestions. Les visites a especialistes d’altres àmbits hauran de ser derivats per un professional de l’equip d’atenció primària, com es fa fins ara, no ens podem dirigir directament a l’especialista.

Notícies relacionades:

Com recordar fàcilment els 14 dígits de la targeta sanitària de CatSalut

Tags: ,

Notícies semblants:

Últimes Notícies