Un veí de Palafrugell ha denunciat a través de les xarxes socials que un repartidor de l’empresa de missatgeria GLS s’ha negat a deixar-li un paquet perquè es va negar a parlar-li en castellà. Les càmeres de seguretat de l’habitatge han gravat el moment en què el repartidor està anotant el NIF i li diu al client que li parli en castellà, en quant aquest es nega, el repartidor li diu “pues le pongo rechazado“.
El repartidor marxa amb la seva furgoneta i el paquet, mentre el client li argumenta que li està donant les dades que demana en català. El client ho ha publicat al seu perfil de Twitter, fent-se una pregunta: “És normal que em robin el paquet a la cara per què el transportista no vol escoltar català?”.
Les reaccions a les xarxes socials no han trigat a iniciar la polèmica, tant amb opinions a favor com en contra. Alguns li recriminen al client que amb la difusió que està fent potser que l’empresa sancioni o fins i tot acomiadi al repartidor. L’empresa GLS també ha reaccionat indicant que finalment el paquet es va entregar.
La Unió de Mossos per la Constitució ha advertit que el client hauria comès una infracció en difondre les imatges del treballador sense el seu consentiment, ja que la normativa legal diu que
“No es podran utilitzar càmeres de vídeo amb finalitats de seguretat privada per a prendre imatges i sons de vies i espais públics o d’accés públic. No sols és una infracció a la llei de videovigilància sinó una infracció greu a la llei orgànica de protecció de dades”.
Ei @GLS_Spain, es normal que em robin el paquet a la cara per que el transportista no vol escoltar català?
@llenguacat
@amazon
@consumcat com ho podem denunciar? Directament a @mossos? pic.twitter.com/XC94HtJz2w— 4Xsample (@4xsample) November 29, 2021