La multinacional irlandesa de venda de roba, Primark, s’ha afegit a algunes altres grans marques que ja etiqueten els seus productes en català. El que sona a gran notícia hauria de ser una cosa normal en el nostre país, però malauradament no és així.
Plataforma per la llengua ja fa anys que treballa per aconseguir la normalització de la nostra llengua en el nostre territori i a gràcies a les seves gestions de mica en mica es van afegint més marques, com el Grup Tendam, antic Cortefiel, Springfield, Women’secret, Fifty i Pedro del Hierro que des del 2020 ja etiqueten en català.
Les principals grans marques de roba que ja etiqueten els seus productes en català són: Bershka, Bolboli, Calzedonia, Cortefiel, Desigual, Fifty, H&M, Intimissimi, Lefties, Mango, Massimo Dutti, Oysho, Pedro del Hierro, Primark, Pull&Bear, Springfield, Stradivarius, Tezenis, Uniqlo, Uterqüe, Women’Secret i Zara.
Fa dos anys la Generalitat de Catalunya va engegar un programa per fomentar que les grans marques comercials utilitzessin el català. ‘Emmarca’t’ respon a la voluntat dels consumidors catalans que demanen més presència de la nostra llengua en les marques. Segons un estudi que han fet el 67,9% dels consumidors els agradaria que els atenguessin, tan presencial com telefònicament en català. Aquesta xifra s’eleva al 94,3% si la població consultada té com a llengua habitual el català.
Ara ha estat notícia que Primark comença a fer-ho, esperem que algun dia ho facin el 100% de les grans marques que venen al nostre país.
Amb #Emmarcat, 11 de les marques de roba més notòries a Catalunya estan incorporant el català a l’etiquetatge. pic.twitter.com/h1xN0uKyIc
— Llengua catalana (@llenguacatalana) February 8, 2022