La cadena nord-americana de menjar ràpid Burger King, s’enfronta a una possible multa de 10.000 euros per no tenir el català en les pantalles per fer la comanda dels clients. L’Agència Catalana de Consum ha obert un expedient sancionador per “presumpta vulneració dels drets lingüístics de les persones consumidores o per incomplir les obligacions en matèria lingüística que estableix la normativa”.
L’Agència Catalana de Consum va obrir l’expedient arran de la denúncia que va interposar un client de l’establiment que la cadena té a la ronda de Sant Pau de Barcelona, l’any 2020. Denunciava que en les pantalles on es fan les comandes, tan sols figuraven el castellà i l’anglès, ignorant totalment el català.
Ha estat el mateix client el que ha publicat al seu perfil de Twitter la notificació que ha rebut de la Generalitat comunicant-li que dos anys després de la seva denúncia, obren expedient sancionador a Burger King. En considerar el fet com una infracció lleu, la cadena s’enfronta a una sanció de fins a 10.000 euros.
Avui, més de dos anys després, he rebut això.
Només fem camí si lluitem pels nostres drets lingüístics arreu i amb totes les eines —més enllà del tuit de queixa legítim però efímer. https://t.co/I0MHUVUKbL pic.twitter.com/Ubx9ExthFG
— Xavier Dengra i Grau (@xavidegr) November 10, 2022