El govern català estudia quatre noves xarxes de tren-tramvia en diferents comarques

El govern de la Generalitat de Catalunya està estudiant la viabilitat de crear quatre noves xarxes de tren tramvia en diferents comarques del nostre país. Per això el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, ha obert la licitació per presentar estudis de viabilitat dels quatre projectes proposats. Si es fan realitat, la xarxa ferroviària catalana guanyaria 279,5 km de noves línies de transport públic.

Davant les retencions que es produeixen sovint a l’AP7 des que han desaparegut els peatges, la Generalitat aposta per millorar la mobilitat amb aquests trens-tramvia que discorrerien per la Costa Brava, el Bages, el Pirineu i les Terres de l’Ebre.

🚉 Projecte Costa Brava

La proposta és connectar els diferents municipis al voltant del massís de les Gavarres amb una freqüència inferior als 15 minuts, establint diferents ramals. Els dos principals serien la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i el ramal Girona-Banyoles i Olot. Un total de 144 km i un cost de 431.700 euros.

🚉 Projecte Bages

El tren-tramvia del Bages preveu dos ramals des de Manresa, un cap a Súria i l’altre cap a Sallent, així com la connexió de Manresa amb el Nou Congost i Sant Joan de Vilatorrada. L’any 2009 ja es va fer un estudi que servirà com a base per desenvolupar el projecte actual. Aquests dos ramals ja existeixen, però s’utilitzen tan sols per al transport de mercaderies i ara s’adaptaria pel transport de viatgers. En una segona fase el ramal de Sallent es podria allargar fins a Berga. Un total de 35 km amb un pressupost de 75.800 euros.

Estació d’Urtx-Alp

🚉 Projecte Pirineu

Aquest projecte contempla connectar Andorra amb la Seu d’Urgell i Alp amb una longitud aproximada de 57 km que discorreria per la vall del Segre fins a Alp, així l’estació Urtx-Alp, actualment en un estat lamentable i en desús, podria fer de connexió amb Puigcerdà i la Catalunya Nord, per una banda, i amb Barcelona per l’altre.

Caldria garantir el desdoblament de la línia Barcelona-Puigcerdà entre Montcada i Vic i renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts d’encreuament. L’import de l’estudi dels dos trams entre Andorra-la Seu d’Urgell i la Seu d’Urgell-Alp, és de 171.000 euros.

🚉 Projecte Terres de l’Ebre

Es vol connectar Roquetes-Tortosa, l’Aldea, Amposta, la Ràpita i Alcanar amb un tren-tramvia
amb una freqüència inferior als 15 minuts. L’Aldea seria l’estació de connexió entre les Terres de l’Ebre i València pel sud i Tarragona i Barcelona pel nord. Un total de 41 km nous amb dos ramals: Roquetes-Tortosa-l’Aldea i l’Aldea Amposta-la Ràpita-Alcanar. El pressupost per aquest projecte és de 122.100 euros.

Notícies relacionades:

Un jove andorrà presenta un projecte per unir per tren Andorra amb Barcelona per la Cerdanya. (22.10.2019)

El tren Andorra – Puigcerdà podria estar llest en menys de deu anys per un cost inferior a 500 milions d’euros. (27.11.2020)

Tags: Alp, Catalunya, Ferrocarrils

Notícies semblants: