El Tren Groc de la Cerdanya, conegut també com el Canari, pel seu color tan característic, és un dels molts atractius que té l’Alta Cerdanya. El que actualment és un atractiu turístic per aquesta comarca, va començar com un mitjà de transport per connectar les Comarques de la Cerdanya amb el Conflent, apropant així l’Alta Cerdanya amb Perpinyà, capital de la Catalunya Nord, a través del Coll de la Perxa. El punt més alt que assoleix el Tren Groc és a l’estació de Bolquera-Eina a 1.593 m d’altitud.
El tren de via estreta es va començar a construir l’any 1903 i el primer tram que va entrar en funcionament va ser el de Vilafranca de Conflent a Montlluís, l’any 1910, l’any següent es va prolongar fins a la Guingueta i el 1927 va arribar fins a La Tour de Querol, un total de 62,5 quilòmetres d’un recorregut espectacular per alta muntanya, travessant 19 túnels i dos viaductes considerats d’interès històric, el de Pont de Fontpedrosa o Séjourné, sobre el riu Tet, amb 65 m d’altitud i el de Pont de la Casssanya o Gisclard amb 253 m de llargada.
Els trens circulen cada dia a una velocitat de 55 km/h, i en funció de la temporada són coberts o descoberts tipus jardinera, que sens dubte són els que la gent prefereix o mixtes. Principalment és un tren turístic, però també té connexió per la part de França amb el tren d’ample internacional francès i per la part de Catalunya amb Renfe.
Un viatge que podem fer al llarg de tot l’any, amb un paisatge canviant en funció de l’estació, una primavera florida, un estiu ple de llum, una tardor de tons grocs, ocres o marrons i un espectacular hivern blanc, que la gent utilitza sovint per anar a esquiar a l’estació de Font Romeu.
A l’estiu donada la gran afluència de gent es recomana arribar amb temps a comprar els bitllets, ja que no es fan reserves.
Aquí podreu trobar Horaris i Itinerari
Us deixem amb una visita virtual fins que la feu realitat.
Notícies relacionades:
Omplen de pintades el Tren groc de la Cerdanya. (20/07/2020)